اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

مقالات و تازه های نشر:

نمایشگاه بیستم مطبوعات و خبرگزاری ها؛ کاش از عادت به تکرارهای خوب هم، فراتر برویم!

نمایشگاه بیستم مطبوعات و خبرگزاری ها؛ کاش از عادت به تکرارهای خوب هم فراتر برویم

واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر: محمدعلی مقیسه  - بیستمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها، که از روز هفدهم آبان ماه آغاز و در روز جمعه بیست و سوم آبان به کار خود پایان داد از این نظر که بعنوان نخستین نمایشگاه مطبوعات دولت یازدهم بود، انتظار می رفت که تفاوت هایی با سالهای قبل داشته باشد!

علیرغم نگرش تسهیل  و روانسازی در روند ثبت نام وشرکت در  بیستمین دوره از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که باعث رشد نسبی و امیدوارکننده در کمیت و تعداد شرکت کنندگان و نیز حضور چشمگیرتر خبرگزاریها و سایتهای خبری اینترنتی در این نمایشگاه شد، ضعف و بعضا فقدان اطلاع رسانیهای منسجم و کافی در حین برگزاری، که آن هم احتمالا به دلیل برخی برنامه ریزیها غیرمنسجم و یا اجرای عجولانه! بر فضای این نمایشگاه سایه افکنده بود تاحد قابل توجهی موجب پررنگتر شدن نقاط ضعف بیستمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها گردید.

آنچه مسلم است اصلی ترین سرمایه هر رسانه، کسب رضایت و اعتماد در نزد مردم و افکار عمومی است و در سیر تحولات سریع، گسترده و متنوع اطلاع رسانی و داده های گوناگون در فضاهای مجازی، این مهم با تلاش و تمرکز رسانه ها بر رویکردهای تخصصی و حرفه ای  و نیز نگاه مسئله محور در غربالگریهای محتوایی و دغدغه های مورد نظر جامعه می تواند، مسیر کسب و برخورداری از رضایت واعتماد مردم را هموارتر ساخته و حصول به مطلوب را تا حد زیادی میسر سازد.

البته در این راه تکرارهای خوبی چون برگزاری منظم و منسجم نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها باعث می شود تا مردم  ضمن آشنایی بیشتر با رسانه ها و کارکردهای آنها،بتوانند با سرعت و سهولت بیشتری به رسانه ها دسترسی داشته و با بیان دغدغه های خود زمینه مناسبی را در تقویت و تثبیت فضای مسئولیت پذیری و پاسخگویی  بیشتر نظام مدیریتی کشور فراهم ساخته و نقش محوری مردم در تحقق رشد و پیشرفتهای کشور بیشتر احساس شود.

در پایان باید اذعان کرد که هر تلاشی از این دست و با این وسعت و جایگاه، دارای نقاط ضعف و قوتی است که با بهره گیری از تجارب موفق و  توجه به نظرات مردم و خواستهای مشارکت کنندگان، امیدست در نمایشگاه‌های سالهای آتی، نقاط  قوت افزونتر و ضعفها و نواقص کمتری را شاهد باشیم.انشاءالله  / منبع: گلنوشت مقیسه

مقالات و تازه های نشر   /   علمی، پژوهشی، آموزشی   /   تاریخ: 1 آذر 1393   /   کد مطلب: 210   /   بازدید: 4449